Venloos carillon zomerconcerten 27 juli / 3, 17, 24, 31 augustus 2024

 carillon concert

Geniet jij ook zo van het Venloos Carillon op een willekeurige mooie dag? Mij geeft het een feestelijk en nostalgisch gevoel. Als dorpeling hoorde ik de eerste carillonklanken in de grote stad. Magisch. Woonachtig in Venlo word ik betoverd bij zelfs het kortste melodietje dat ik vanuit mijn thuis met openstaande ramen kan horen. 

Gratis luisterlocaties: 
  • bij de St. Martinuskerk 
  • als je geluk hebt als stadsbewoner in en rondom je eigen huis
  • je deelt het luistergenot van prachtige klanken op een bankje in het rosarium 
Alle concerten (met (inter)nationale beiaardiers uit binnen- en buitenland) in juli en augustus beginnen om 15.30 en eindigen om 16.30 uur

Wist je dat er speciale concerten zijn en dat je liedjes kan aanvragen? 

rosarium venlo

REVIEW
27 juli was de harde regen een spelbreker. We vertoefden niet in het rosarium zoals de bedoeling was, maar op ons reguliere plekje waar de merels om het hardst meezongen. Ze overstemden de carillonklanken. Heel apart, dat wel. 3 augustus is er weer een kans. De keren daarop konden we vanuit het rosarium luisteren met zicht op. Vandaag de laatste keer neerstrijken op een bankje en bij 26 graden genieten van klokkende klanken.