VIPTOUR Omroep Venlo 24 september 2024

 omroep venlo

Een kijkje achter de schermen bij Omroep Venlo in komkommertijd

Omroep Venlo is liefst vijf keer verkozen tot beste regionale omroep van Nederland. De hoogste tijd voor Venlowbudget om het koffiecontact dat speciaal voor seniore burgers is ingesteld te bezoeken. 25 juli ben ik toevallig de enige. Thijs Brouwers (verslaggever/cameraman/programmamaker) geeft me de viptour. Hij leidt me enthousiast rond door de opnamestudio, de regiekamer (het hart van de studio), edit rooms en redactieruimte. 

thijs brouwers

Thijs heeft een zilveren jubileum op zijn cv en weet virtuoos te vertellen over de tijd 'van Stadsomroep tot Omroep Venlo'. Wat komt er enorm veel (techniek) kijken bij het tot stand komen van een programma: van bedenken, informatie vergaren tot realisatie. Medewerkers lessen zelfs in logopedie om voice-overs in te spreken. Naast de tv-uitzendingen zijn er natuurlijk nog de radioprogramma's, podcasts en de website boordevol nieuws. Ik kijk mijn ogen uit en hang aan zijn lippen. Met zoveel interessants sla ik zijn aanbod om te ervaren hoe het voelt als regisseur natuurlijk niet af.

redactie
Brainstormen met Mace Winter, Jannes Titulair en snuffelstagiair Sjors

Wil jij ook een keer achter de knoppen zitten? 
24 september 2024 is er weer een gratis rondleiding. Meld je alvast aan

nedinscoplein